شروینشروین، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

سرگرمی های من و تو

آموزش شعر

1392/11/24 21:45
نویسنده : لیلا
776 بازدید
اشتراک گذاری

شعر یاد دان به بچه ها واقعا آسونه به شر طی که آمادگی تکرار بیش از حد یک شعر را در شبانه روز را داشته باشید .

 

از اونجایی که شنیده بودم جنین در رحم مادر هم قابل آموزش دیدنه خیلی تلاش میکردم براش شعر بخونم ولی زیاد موفق نبودم شاید هم بودم چون شروین از همون روزهای اول تولد با شعرهای من میخوابید. من هم هرچی شعر از دوران کودکی خودم بلد بودم براش میخوندم. حدود سه یا چهار ماهش بود که توی تلویزیون مصاحبه ای با آقای مصطفی رحماندوست دیدم  ودر اون برنامه به نقش شعرهای ریتمدار اشاره میکرد من برای خوابوندن شروین یک شعر با قافیه چه درست کرده بودم وهر کلمه ای که آخرش چه بود را توی شعر می گنجودم شروین به حدی از ریتم شعر وبالا وپایین شدن صدای من خوشش می آمد که این شعر روشی برای خنداندنش شده بود وقتی توی شش ماهگی بردمش آتلیه عکاسی : خواهرم با خوندن وبالا و پایین بریدن توجه شروین را به سمت دوربین حفظ میکرد واون هم حسابی میخندید. اون شعر این بود :

اتل متل آلوچه

اتل متل کلوچه 

اتل متل یه بچه 

اومده توی کوچه 

میزنه کمونچه 

میخوره کلوچه

میخره آلوچه 

میره تو باغچه

میبینه یه مورچه 

کجا کجا رو غنچه

داره یه بیلچه

میکنه تربچه

میخوره پیازچه

داره دفترچه 

میگذاره رو طاقچه

...............

خلاصه این شعر و اجرای قشنگ  خواهرم موجب ایجاد عکسهای بسیار قشنگی وخاطره انگیزی شد.

کم کم شروین شروع کرد به خوندن  شعرهای جم جمک برگ خزون که مامانم براش میخوند .شروین میگفت ماسمیمین میخونه و من هم براش میخوندم وشروین هم آخرش را تکرار میکرد شعر اتل متل توتوله * گنجشکک اشی مشی * غصه نخور عزیزم*  آقا پلیسه و............ را حفظ شد وکامل میخوند میشه گفت حدودا یک سال و ده ماهش بود .

وقتی که میخواستم شروین را از شیر بگیرم خوندن شعر خیلی کمکم میکرد چون موقع خوابیدن خوندن یک چیز ریتمدار بیشتر از قصه جواب میداد. حدود دو سالگی شروین شعرها را زودتر یاد میگرفت ودوباره بخون های شروین من را مجبور میکرد دنبال شعرهای جدید بگردم اینطوری بیشتر توجه میکرد من از تکرار زیاد خسته نمیشدم .اینترنت مثل همیشه راهگشای من بود سایت های زیادی بیدا کردم ودر آخر یک سایت عالی بیدا کردم www.atalmataltootooleh.com واقعا مرجع شعر برای بچه ها است کوتاه وبلند  و بهتر از همه تعدادی از اونها به صورت شنیداری و قابل ذخیره کردن است .اینطوری شعرهایی که شروین بلد بود وقتی میشنید که با موسیقی خونده شده حسابی لذت میبرد.بله این هم از مزایای اینترنته .

حالا من یک عالمه شعر برای خوندن و شروین برای گوش دادن داره.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)